Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Öğretim Etkinlikleri Modeli

Gagne’ye göre Öğretim Etkinlikleri Modelinde öğrenme dışsal ve içsel faktörlerin etkileşimi ile gerçekleşir. Öğrenme gözlenebilen davranışlardan anlaşılır ve beyinde gerçekleşir varsayımını savunur. Öğrenme için dış şartlar kadar iç şartlarında etkili oluğunu savunur.

Öğretim Etkinlikleri Öğeleri

1. Dikkat çekme: Motivasyonu harekete geçirme. Hikaye, anı, fıkra anlatma, bilmece sorma, farklı kıyafet giyme gibi.

2. Hedeften haberdar etme: Güdülenmeyi sağlama, hedefi belirtme.

3. Önceki öğrenmelerle ilişkilendirme: Kısa süreli bellek aktifleşir, ön koşul öğrenmeler hatırlanır.

4. İçeriği sunma: Uyarıcı materyaller sunma.

5.Rehberlik yapma: Bilgiyi uzun dönem hafızaya kodlama ve öğrenmede rehberlik etme.

6. Performansı ortaya çıkarma: Öğrenci öğrendiklerini uygular, problem çözme davranışını gösterme imkanı bulur.

7. Dönüt sağlama: Doğru performans için destek ve değerlendirme sağlama.

8. Performans değerlendirme: Süreç ve ürün değerlendirilir.

9. Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlama ve transferini güçlendirme: Hatırlama ve transferi güçlendirme.

Gagne’nin Öğrenme Ürünleri

Sözel Beceriler

Bloom’un taksonomisinde bilgi basamağına denk gelen ön koşul öğrenmelerdir.

Program geliştirme sürecinde izlenen aşamaları sınıflandırma.

Zihinsel Beceriler

Öğrencilerin nasıl öğrenecekleri ile ilgilidir. Beceriyi açık olarak gösterme, bilgiyi kullanma ve uygulamadır. Beş aşamadan oluşur. Bunlar;

a. Ayırt etme

b. Somut kavramlar

c. Tanımlanmış kavramlar

d. Kurallar

e. Çoklu kural uygulama

Öğrencilerin sembolleri sözel ifadelere nasıl dönüştüreceği gibi.

Bilişsel Stratejiler

Metabilişsel stratejilerin işe konularak dikkat toplama, öğrenme, hatırlama ve düşünmeye rehberlik eden stratejidir.

Tutumlar

Herhangi bir kişi, grup, olay veya nesneye karşı davranışları etkileyen içsel durumlardır.

Rock müziği diğer müziklere göre daha çok sevme gibi.

Devinişsel (Motor) Beceriler

Zihin ve kas koordinesi gerektiren öğrenmelerdir.

Gitar çalma, dans etme, bisiklet sürme gibi.

Gagne’nin Öğrenme Hiyerarşisi

1. İşaret Öğrenme

Klasik koşullanma ile aynı şeydir.

Çocuğun köpekten korkmayı öğrenmesi.

2. Uyarıcı/ Yanıt Öğrenme

Bu aşamada birey uyarıcı ve davranış arasındaki bağı öğrenir.

“Yerine otur” gibi komutları öğrenme.

3. Zincirleme/ Motor Öğrenme

Bir arabayı çalıştırmayı öğrenme.

4.Sözel Öğrenme

Kelimelerin anlamlarını öğrenme.

5. Ayırt etmeyi Öğrenme

Üçgen ve çemberi ayırt etmeyi öğrenme.

6. Kavram Öğrenme

Üçgenin ne olduğunu tanımlama.

7.İlke Öğrenme

Kavramlar arası ilişkilerin, neden- sonuç ilişkilerinin öğrenildiği aşamadır.

Karenin alanının iki kenar çarpımıyla bulunabileceğini söyler.

8. Problem Çözme

En üst düzey öğrenmedir.

Bir matematik problemini öğrendiği ilkeler yoluyla çözüme ulaştırmayı öğrenme.
kaynak: kpsskonu.com
Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kapalı
Kapalı